texkex

Alla inlägg under maj 2011

Av emma hansson - 25 maj 2011 15:00

Magen började värka fram emot kvällningen. Tar några tablett för magen. Hjäper inte. Smärtan går som vanligt ut i ryggen. Men inget att bry sig om, har inte tid med det måste plugga.. Eller försökte i alla fall. Gör så fruktans svårt ont. Ondare än vanligt. Jag är väldigt smärt tålig men den smärtan är svårt att inte påverkas av . Fick till och med springa och spy!! seriöst?! Till slut fick jag försöka sova så det försviner nån gång, tänkte jag då. . Men det är inte lättast när det känns som nån sticker in knivar i ryggen. Svårt att andas. Klockan hann både bli 1 och 2 till jag slut va tvungen att gå upp och gå ut med Texas. Bryde mig inte först så mycket åt va han hålde på med. Gick omkring och inte kuunde slappna av, knällde lite. Så fick försöka dra mig upp och dra på mig ett par byxor och en tröja. Kändes som värdens längsta trappa jag har gått i. När jag väl kommet ner så spyde jag igen. Fuck va ont det gjorde. Vill bara försvinna, jo tack det vore allt skönt det!  Och vad jag trode så var Texas lite dålig i magen. När vi kom upp på rummet igen och lagt oss och försökt sova la han sig och sten sov medan jag fortfarande va klar vaken. Klockan hade hunnit bli halv 4. In mot sluten så tänkte jag inte precis klart. Såå när att jag ringde en ambulans. Hatar sjuk hus. Har sån sjukhus skräck.. Till slut somnade jag. Klockan hade väl hunnit bli runt 5. På morgonen vaknade jag inte av alarmet på mobil så vaknade av att sara och jossan knakade på dörren halv 8. Så han inte gå på lektion efter som jag va tvungen att packa,ute med Texas och sen ta tåget hem som går vid  kl 10.20 Tävling i Götene i kväll! Brukar aldig va öm i ryggen dagen efter med det  har jag verkligen haft idag. Men va helt okej att sitta på tågen o bussen. Nu får jag försöka tagga för kvällen.

Av emma hansson - 23 maj 2011 19:56

Näst sissta måndagen i år kurs 2. GÖTT men ändå på nått vänster o vis nästan lite tragiskt..

Ute med vovven i morses. Blåste så jag och Linn nästan farde om kull! Sen biologi prov som jag va tvungen att göra som jag missa när jag va sjuk. 50 fågelarter.  Gick rätt å sagt åt skogen. All tid togs åt att hitta fåglar så inte mycket tid över för att plugga på dom. Hat åt det!!

Vid halv 3 så åkte halva klassen till Aktiv hundcenter i Trollhätan och kom hem nu vid halv 8 tiden. Fick se bland annat hur hundsim,löpband, massage,streching mm gick till hos dom.

Nu måste jag FÖRSÖKA plugga lite. Sen ta en jogging tur med Tex mex för att rensa tankarna och allt för en stund. Om det inte börjar regna allt för mycket dvs.

Kevin är hemma denna veckan. Tävling på onsdag, han blir så trött o fara  o flänga så får va hemma. Sen när jag åker tillbaka till skolan på torsdag morgon så får Texas stanna hemma med. Varför det märker ni sen.   


Streching

På väg in i basängen

Bild ifrån sidan, i basängen  

    

Av emma hansson - 20 maj 2011 14:13

Äntligen fredag! Men känns som  torsdag. Kan bero på att vi va lediga i måndags så veckan har struktureras om lite.

Precis vart ute och cyklat runt tossekulle med hundarna. Stannade uppe vid kullen(fårhagen) en sväng. Texas tog ett dopp. Så han luktade inte precis som en jordgubbs äng när vi kom in. HAHA.  Blev duschen för hanns del och en halv dusch för min del! Hann inte ens reagera när han skakade sig så där en halv meter i från fejjan på mig! snällt! Nu är det 3-4 h kvar innan det bär av hem.. suck va segt det är! Får ju väntar halva dan på att bara komma hem.

Ojj har tappat navel piercingen märkte jag precis! damit oxå..precis ny.. tur att jag har en i plånboken som jag kan sätta i. Är alltid bra att ha mig sig några extra piercingar, vet alldrig när man kan tappa dom.  

Imorgon blir det grillkväll hemma hos mig med dom bästa! : D  trevligt trevligt!

Hoppas alla får en bra helg :) tjaoo

Av emma hansson - 20 maj 2011 14:10


Sjukaste tattoo/piercing/klyvning jag sett asså!

 

Seriöst hur kommer man ens på tanken?!

 

Av emma hansson - 19 maj 2011 17:46


  


  

.

Av emma hansson - 19 maj 2011 15:52

  

You belong among the wildflowers

You belong in a boat out at sea

You belong with your love on your arm

You belong somewhere you feel free

-Tom Petty


   And I've often wondered, how did it all start

Who found out that nothing can capture a heart

Like a melody can

Well, whoever it was, I'm a fan

-ABBA

Av emma hansson - 18 maj 2011 16:18

Oj va tiden går fort. Nu är det mindre än 2 månder kvart till jag åker till Irland, för att jobba som volontär på Carrick dog shelter / Monaghan dog pound i en månad. Kommer skriva mer om det när det närmar sig ännu mer. För de som vill läsa om mina dagar där borta så kommer jag blogga varje dag. Så inom kort skaffar jag en "reseblogg"  Länken kommer upp här på bloggen sen

Ovido - Quiz & Flashcards