texkex

Alla inlägg under juni 2010

Av emma hansson - 10 juni 2010 13:00

Äntligen sommarlov!  skööönt! men kommer så klart sakna kompisarna på skolan, men kommer ju träffa några av dom ialla fall  

Första ute ritten med jessica idag. Red Ninjo för hanns ägare är bort rest så han måste röra på sig den lilla tjockisen xD Myran behöver också röra på sig. Hon har ju sitt träningspass som jessica måste följa för att hon ska bli frisk.

Red i paddocken sen å tog några hinder, med sadel då  va inte berädd på att han skulle dra ner huvudet så snabbt efter hindret(han är extremt stark!) så åkte rakt ner i backen. Har väldigt ont över svanskotan, lite svårt att gå och böja sig. Axlarna och nacken ska vi inte häller prata om. Kan hända att jag har fått en lätt hjärnskakaning :$  men sånt händer. Ska vänta nån dag innan jag rider ialla fall, så jag kan röra mig odäntligt.  


       

Av emma hansson - 8 juni 2010 15:30

Hade vår första trimlekton idag. Är uppdelade i två grupper på tisdagar. Ska börja lite med det sen när vi kommer tillbaka till hösten. Då är hundstallet färdigt   Första lektionen pratade vi mäst och andra lektionen fick vi göra va vi ville. Klippte klorna och borstade Texas å tränade på att stå på klippbord(sara som borstar han på bilden). Han har blivet jätte duktig på det   han tycker inte borsten är lika farlig längre. Förut ville han bara "döda" den. Imorgon är det skolavslutning, får börja packa ner alla saker i väskor och flyttlådor ikväll! För imorgon måste vi städa rummen och lämna in nycklarna.

            

Av emma hansson - 3 juni 2010 14:45

Sara och jag bestämde oss att vi nu skulle hitta till sjön! inte som förra gången vi skulle hitta den och gick fel så gick i 3 timmar och kom ut intill E6 (a)hihi

Sara tog sin cykel och jag lånade en kompis cykel, eftersom jag inte har tagit med nån cykel till skolan. Ska ta med en sen när Texas är äldre. Loka och Kevin fick följa med och Texas fick en barnvakt ^^ Det va riktigt kallt i vattnet. Eller det tyckte jag ialla fall så för mig blev det ett snabb dopp. Sara och hundarna tyckte det va riktigt skönt! Stannade där typ ca 1½ timme, satt och pluggade och tog det lungt medans hundarna sprang och busade. Vi va borta i ca 3 timmar. Får gå eller cykla dit igen när vi har börjat skolan igen  

                                     

Ovido - Quiz & Flashcards